onsdag, februar 01, 2006

picasso vs ny blog??

Nå har eg fått nok av den der msn-bloggingå. Eg har jort et voksent, modent valg: eg har fått mg ein skikkelig blogg....*oooooh* D som kansje ikkje e fult lige modent e at eg sidde i ein fransktime åg lage ny blogg istede for å skrive bildeanalyse av picasso (på fransk vell å merke) *hostharkågkremt* Menmen d får nå bare ver! D mer eg har fonne ud om picasso d reddere har eg blitt av an. Picasso va ein gal gal mann!! D e ikkje kødd ein gang! Eg titta i ein bildesamling av picasso, d blei skumlere åg skumler jo lengre ud i bogå du kom. Picasso va besatt av å male nakne kvinnfolk, åg i bjynnelsen va d jo heilt greie bilder sånn sett, d va kunst på et vi. Men, desto eldre picasso blei desto merr groteske blei bildene: d jekk fra uskyldi kunst t rå sex,lesbesex, sex me dyr, d va til åg me et bilde av et kvinnfolk åg ein fisk.Ein fisk! e d rart eg ikkje vill veda merr??

I mårå reise eg t Trondheim. Eg ska besøga min kjære broder, Tjomsen 2. åg så e d jo Impuls:D woohoo! Eg glede mg kjempemasse. Impuls her i stvg tog flat av! D va så digg. Gud va der åg jore så sinsykt sterkt! eg bler så utroligt glae, d bare boble inni mg(ennå merr enn d d pleie å jørr t vanligt). Eg føle mg som ein liden onge, små barn store gleder,d jelle iallefall i mitt tilfelle. Eg blir så gla at eg bare får lyst t å hoppa åg spretta åg klatre i trær. Har du någengang hatt følelsen av at du e så gla du ikkje vett heilt kor du ska jørr av dg? Eg har hatt d sånn oftere åg oftere d siste halle året. Sjøl om ting har stritta ganske så hardt i mot så e der en glede som ligge å bobble inni mg aligavell.

Eg har tenkt litt på d der me å bli som et lite barn for å komma inn i Guds rike. Eg føle mg som ein liden onge når eg e me Gud. Eg e jo total avheninge av Han t å je mg styrke, motivasjon åg kjærlighet åg glede. Uden Pappan min i himmelen har eg ingenting. D e litt rart å sei, men d føles virkeligt sånn. Når eg prøve å se for mg livet mitt uden Gud så e der liksom ingenting ijenn...

Åg sånn apropo alder åg sånt, så har eg fonne ud t min store overraskelse at eg ikkje lige d når folk tror eg e eldre enn d eg e. Sist uga va d ei som trodde eg va 13, 3 dager ittepå va d ein som trodde eg va 21, åg eg likte bedre d fyste enn d andre. Folk går å skryte av at di kom inn uden legg åg at folk trodde di va så åg så gamle. Snakk om å gå mot strømmen. Eg vil ikkje ver eldre enn d eg e, eg. Når folk endeligt bler gamle så ønske di bare å ble onge ijenn. Eg nyte heller alderen min nøyaktig sånn dn e, åg holle fast v d barnslige.... Eg e jo trossalt Guds barn...eg bruge d som unskyldning, eg!

4 Kommentarer:

Blogger Laila sa ...

Hei!
Kult at du har fått deg blogg!!! Og eg e den første te å kommentere :-)
Du e utrolig kule Marianne! Støtte deg i å holde på det barnslige :)
Me snakkes i Trondheim te helgå!!

8:04 p.m.  
Blogger HMM sa ...

Hei Marianne!
Har du hørt om de som vil bli 20,21...29,tjueti,elve,tolv,tretten,
fjorten,femten,fjorten,tretten,tolv,
elve,tjueti,29,28...22,21,20 og så opp igjen!
Fin blogg!!
Gud velsigne deg

8:16 p.m.  
Blogger Susanne sa ...

Hei:) Ville bare stikka innom å legga inn ein kommertar, håpte litt at du hadde oppdatert... (hint hint;)
Klem

8:32 p.m.  
Blogger Frk. Tjoms sa ...

hehe:P eg kan skrive til ære for dg i mårå :D ok? gidde ikkje nå, får nå ska eg hoppe t køys!

9:36 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden