onsdag, februar 22, 2006

t-krok for t-krok åg ufrivillig sjekking

osj, eg har masse å skriva! Eg va på tur i helgå t Liland i regi av Forsand Ungdomsforening. D va konge!! Eg prøvde å stå på snøfjøl for fyste gang. Adle hadde sagt at d va så sykt vanskeligt, at d tog såååå lang ti å lera viss du ikkje hadde jort d før. åg d å komma opp trekke??? d va jo ein heil dagsorden i sgsjøl. Eg hadde stilt mg inn på å ikkje forventa å få t ein skid, men ha! Kem rulte?? eg syns eg va kjempe flinke! så for å ta d litt kronologisk: t-krog får t-krog
1. t-krog: fekk ikkje tag i an
2. t-krog: fekk tag i an, fekk an mydlå beinå, kom opp 2\3 av trekket før eg trynte. Satt der i bakken litt mollefonken et par minutt uden å vida heilt ka eg sko jørr. Eg bestemte at d jekk ann å ta av sg snøfjølå åg gå opp resten av trekket. For di av dokke som e kjente i ålsheiå så trynte eg lige før d flade sg ud på toppen. kom på toppen, såg ingen eg kjente, eg kom jo så seint at adle hadde ronne ner. Eg jekk rondt svingen fant ud kosen eg fekk på mg dette hersens snowboardet åg satte udfår dn fyste baken. Bang, au, oppijen, bang, au, hm, Marianne tenke: å e ikkje d der han Ivar fra Forsand?? Oi sammentreff han står jo på snøfjøl!! Me spør han om hjelp:(me gla åg munter stemme) 'HEi du! du kan lera mg å stå på snowboard!' 'jah, kan vell d'smilte han t bage, åg vips så hadde eg fått mg ein snowboard instruktør. Eg fekk beskjed om å ver litt mer bakpå. Eg lente mg får langt fram åg då føyg eg bare på trynet...ok, der fiksa me d. Eg klarte å snu brette sånn at d va på tvers av bakken åg eg bremsa mg ner heile bakken. bortsett fra litt klabb åg babb så va d ein fine, smertefrie tur.
3. t-kro: Eg tog ufoplate-trekket opp åg komme mg heilt opp åg eg renne ner. Prøve litt på å svinga åg sånt åg bremse litt innimellom. Litt klabb åg babb i bjynelsen, men fekk roen litt neri bakken, sto ganske så langt av gangen før eg trynte.
4. t-krog:Tog ufoane ijen. Mens eg prat me instruktøren min, går d litt itte litt et lys opp fårr lille marianne: dette e slettes ikkje han Ivar fra Forsand som eg va på hyttetur me men ein eller aen fyr eg plutseligt ikkje ante kem va, som hette Øyvind.Hehe...h.... ooops tenkete Marianne då. Ka jørr du i ein sånn situasjon?? eg valgte å se humoren i d. Her e d ein fyr som tror eg e ude på sjekkern, ner eg egentlig bare ikkje kjente ijen Ivar. D e ikkje så lett når folke tulla inn i skikler, luår, skjerf, etc men ka sko eg jørr?? Eg fortsatte å renna me maen av åg på, alt itte som kosn d jekk i trekket m kø åg sånt.
5. t-krog: Tog t-krogen heilt opp uden å tryna. Eg renne lengre åg lengre av gangen, åg lere å svinga.tryne? ja, vondt? nei.

Itte ein stund fekk eg litt småligt roen på d her, åg di av dokke som kjenne mg vett at eg ikkje eie hemninger får fart. eg syns bare d e gøy, åg sedd udfårr, beine veien. 'Oi, dette jekk fort.......eg e så dø viss eg tryne nå.....sinsyk fart=sinsyk gøy.....OI! d bler vissst bare brattare her...m'(tankerekke avbrutt va et kraftig smell)(ny tankerekke starter) Sinsyk fart=sinsyk gøy=sinsykt vondt??? i dette tilfelle: JA! eg trynte rett på rauå, någe som eg forsåvidt hadde jort ganske så utalligt mange ganger i løpet av formidagen, men denne gangen så tog eg mg ikkje får når eg falt. D va jo bare myge snø, men neida, så naiiv kan man bli. eg landte rett på ein iskul av skare. Jeje tenkte eg åg beit d i mg åg sadde utfår ijen åg rant ca 30min. til. Så sko eg inn å spisa, eg sadde mg ner åg begynte å få varmen i mg. Då kjente eg kor vondt d jore i rauå.Eg klarte ikkje sidda normalt på 2 heile frikkings døgn! Men tottlå mg sko jo opp åg renna merr hu...Men d jore så vondt å lanne på rompå at eg heiv mg framøve kver gang eg lurte på om atte eg kansje sko komma t å mista balangsen bagøve. Någe som førte t x antal nakkeslenger på rad.

Neste dag:Go måren Gry, Go måren Renate, kos...AAAAAh! Eg sko snu mg, men eg hadde glømt rauå mi åg eg hadde glømt min geniale fallteknikk fra gårsdagens itte middag. Eg låg der så stiv i nakken at eg ikkje klarte å snu håve, så vondt i rauå at eg ikkje klarte å ligga på ryggen, åg sko prøva å reise mg. Fysøren eg følte mg krøpling! Eg mått ligge der å legga ein slagplan får kosn å komma mg opp av sengå! Eg kom fram t at eg konne rolte mg øve på magen, skli beinå ner på gålva åg dompe mg ud av sengå ner på kne, får så å konne reisa mg. (!) nakkaslengen jekk løve ganske så fort men eg har ennå vondt i rauå 5 dager ittepå. Eg e imponert øve at snøfjølå øvelvde medfarten! eg valgte å stå øve renningå på søndag, eg ville trossalt øveleve....Viss eg va så ødelagde itte ein dag kor galen kom eg ikkje t å ver itte to? åg så sko eg i tilegg på hundespannkjøring dagen der på. kor skoi komme ein tur t å bli, viss utgangspunkte e ein skada krøpling??

4 Kommentarer:

Blogger HMM sa ...

Tro om du er for eller mot snøfjøl nå?
Det høres ut som det var gøy, men jeg holder meg fortsatt til to trygge ski jeg. Kan ha moro med dem og.

6:56 p.m.  
Blogger Susanne sa ...

Snowboard e jo kjempekult:) Kjenne igjen nogen av de fallene mine fra mine først år på snowboard, men eg kan ikkje huska å ha vondt i rompa i 5 dager ettepå.... stakars deg

6:58 p.m.  
Blogger Sveinung sa ...

Hehe, eg prøvde snowboard for fysste gang i fjor i røldal... Endte opp med skada håndledd, og store smerter i bagenden :p Virke som du fekk det bedre te enn meg når det kom te renningå jaffal!

2:17 p.m.  
Blogger Lisa-Maria sa ...

Hah, kjente meg igjen i masse der forste (og siste) gang eg provde snofjol (hehe, loye aa skriva d naar eg mangle de tri siste bokstavane i alfabetet.)
For aa vaerr aerlige saa satt eg og lo ganske saa godt her! Du skrive heilt utrolig morsomt!

5:25 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden