mandag, september 20, 2010

Nå har vi ikke hatt internett på ei halv uke. Ting begynner å falle inn i en form for rutine og skolen har startet litt mer ordentlig. Vi har fått pensum i fire fag og jeg har enda ikke klart å finne noe jeg ikke har hatt fra før på videregående. Jeg kjenner det at jeg er understimulert intellektuelt...hjernen min kjeder seg. Jeg har begynt på spanskkurs da, så jeg håper å lære meg noen gloser der. Vi har hatt kurs i merengue som er den lokale dansestilen. Det var artig. Etter dansekurset dro vi ut på en dansebar og øvde oss på dansetrinnene vi hadde lært oss.

Tidlig på søndagen dro jeg og ei som heter Jeanette gått på gudstjeneste i den lokale kirken. Det var en kjempe artig opplevelse. Kirken har ikke vegger og er katolsk. Når vi ba skulle alle holde hendene til hverandre og løfte dem mot himmelen. På et tidspunkt skulle alle gi klemmer til alle. Det var skikkelig spenstig musikk og hva talen omhandlet er et mysterium, da den var på spansk.

Annen hver søndag har de dansefest i den nærmeste slummen. Da settes det opp et agregat og store høytalere på et lasteplan og et helt kvartal sperres av til dans i gatene. I går var vi med på dette. Det var utorlig morsomt. Helt vanvittig gøy! De lokale lo så de grein av nordmennens manglende rumpevrikkende evner og prøvde så godt de kunne å lære oss å bevege på hoftene, slik man skal i merengue. Vi lekte masse med alle de henrykte ungene. De syns det er utrolig stas å være med oss, og det å leke med nordisk, lyst og glatt hår var noe ungene ikke fikk nok av. Så samtlige jenter kom hjem med ny frisyre. Digitale kamerar var utrolig populære og ungene sprang rundt og knipset bilder i hytt og pine.

Natt til i dag fikk jeg ikke sove pga intens verking i foten, som forverret seg i løpet av natten. I dag tidlig sa legen på huset det at jeg hadde to nåler igjen inni foten fra en kråkebolle jeg kom borti da vi surfet forleden dag. Disse har antageligvis blitt betent inni foten min. Jeg fikk nålene fjernet og den opphovnede foten innsmørt i en salve og jeg måtte ta noen antiinflammatoriske tabletter jeg skulle ta hver åttende time... Dette resulterte i ganske upraktiske tidspunkt da jeg startet pillekuren kl 10.00. Jeg får ikke gå på foten og gikk dermed glipp av en fotballtrening og en time surfeundervisning...utrolig surt.

Nå skal jeg ha halvannen time med teori før det er sosialt arbeid som står på timeplanen. JEg er med på fotballgruppa. VI skal arrangere fotballtreninger på ei løkke rett bortenfor kirken uten vegger for de lokale ungene. Den første gangen kan jeg ikke være med pga foten, men også  pga at et møte for oss som skal til haiti går parallelt.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Du har jo trening med hovne ben, så dette høres beskjedent ut ;-)...GOD bedring fra pappa

6:34 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden