lørdag, oktober 09, 2010

...

oioioi...Set er så masse som har skjedd. Jeg har vert på tur i 5 dager til haiti. Jeg har bestemt meg for å ta opp matte fra vgs og jeg har bestemt meg for å studere fransk i sveits neste år. Jeg har hatt sti på øyet i mer enn ti dager pga den er antibiotikaresistent. På mandag skal jeg på sykehuset og suge puss ut av øyelokket oppe og nede. Jeg kommer nok itl å skrive mer om haiti og alt som skjedde der litt etterhvert. akkurat nå virker det så overveldende mye, å skulle skrive alt som skjedde, alt vi lærte og alt som har skjedd siden sist. Jeg lever enda. I beste vellgående. I morgen har jeg vert her i akurat en måned. Det har vert en lang måned pga mange inntrykk, men en god måned. Jeg er en tredjedel ferdig med tiden min her, og det kjennes egentlig helt greit ut. Jeg trives her, men jeg savner stillhet. Her er det aldri aldri aldri stille. JEg savner å kunne gå alene. Jeg savner natur og plasser det går ann å jogge. Her kan man enten jogge på hovedveien eller på stranden. det er kjedelig. Jeg savner brunost. Jeg savner å ha flere plasser å være. Dette er en liten by og man føler seg litt fanget og rastløs av å ikke ha noen endring i omgivelsene og omgivelsene ikke overskrider et område på 3km i radius.

Jeg har meldt meg opp til forkurs i matte og kjemi. så har jeg noe å gjør på mens jeg er her, noe å tenke på. Jeg trenger nok en kalkulator...Jeg skal reise litt i høstferien, som starter til helgen. Skal på bilferie rundt om i landet her. Jeg satser på at de har en sånderre vgs.mattekalkulator i hovedstaden. Jeg hadde en før i stvg, men den tror jeg ikke at jeg har en minste peiling på hvor er nå. Kanskje jeg har selgt den? who knows...

På spansk er ordet for håndjern og kone det samme: esposa og esposa....et lite kulturelt tankekors.

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Godt du tar tak og stimulerer knollen. Lykke til med kalkulatoren.
Kos deg med ferie
Pappa

11:45 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden